KANCELARIA ADWOKACKA
ADWOKAT EWA WYROZUMSKA —~ CIENIEWSKA
ul. KoHataja 8, 91-427 Lodz
tel. / fax 042 67918 10

Lodz, 23 sierpnia 2013 r.

Sz. P. Mecenas
Ewa Wieliniska
Ul. Piekary 45/5
87-100 Torun

Szanowna Pani Mecenas,

W imieniu Redaktora Naczelnego Tygodnika ANGORA, Pawla Woldana,
(pelnomocnictwo w zalgczeniu) podtrzymuje wezesniejsze stanowisko i uprzejmie
informuje, Ze nie jest mozliwe spelnienie zadania Pani Mocodawcy.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo prasowe, date wydania nalezy
poda¢ w widocznym i zwyczajowo przyjetym miejscu. Wbrew Paristwa stanowisku,
niekoniecznie musi to by¢ pierwsza strona. Zwyczajowo bowiem takie dane umieszcza
si¢ w impressum, najczeéciej w ramee, aby byly wydzielone od innych tekstéw. Stopka
redakcyjna umieszczana jest zwyczajowo na dole drugiej, przedostatniej albo ostatniej
strony (por. w zakresie art. 27 ustawy: E. Ferenc — Szydelko, Prawo prasowe.
Komentarz, J. Sobczak, Prawo prasowe. Komentarz). W przypadku Tygodnika
ANGORA, stopka redakcyjna umieszczana jest na dole drugiej strony i tam tez
znajduja si¢ wszystkie informacje wymagane art. 27 ustawy, m.in. informacja o dacie
wydania, dodatkowo podkreslona wytluszczeniem i kolorem czerwonym. Czerpiac
stamtad dane wydawcy, Pani Mocodawca nie mégt nie zauwazyé tej informacji, za$
sposob jej podania wyklucza konieczno$é ,prowadzenia $ledztwa”, gdyz jest to
najbardziej rzucajaca sie w oczy informacja podana w stopce. Dodatkowo, Pani
Mocodawca z uwagi na posiadane wyksztalcenie i kompetencje, a takze profesjonalna
reprezentacje, nie powinien zaslania¢ sie niewiedza w tym zakresie. Wobec
przekroczenia terminu, o ktérym mowa w art. 31a ust. 3 ustawy Prawo prasowe,
redakcja art. 33 ust. 1 pkt 2 nakazuje jednoznacznie odméwié Redaktorowi
Naczelnemu opublikowania sprostowania.

Pragne jednocze$nie przypomnie¢, iz w ocenie Redaktora Naczelnego
przekroczenie terminu nie stanowilo wylacznej przyczyny odmowy opublikowania
sprostowania, bowiem nadestany tekst w znacznej czesci nie stanowil rzeczowego i
odnoszacego si¢ do faktéw sprostowania informacji nieprawdziwych lub niescistych,
co wobec ustawowego zakazu ingerowania w tre$¢ sprostowania wykluczalo inna
decyzje. Uzasadnienie stanowisk Redaktora Naczelnego oraz Wydawecy,
przedstawione Pafstwu w poprzednich pismach, pozostaje aktualne i ponowne ich
przedstawienie wydaje si¢ zbedne. Na marginesie wypada jeszcze zauwazyé, ze
zaimek ,kilkadziesigt” wedlug Slownika Jezyka Polskiego PWN oznacza w sposéb
przyblizony liczbe wieksza od 20 i mniejsza od 997, zatem oznaczenie w ten sposéb 21
stron tekstu jest calkowicie uprawnione.



Jeszcze raz podkreslam, Ze o konflikcie naukowym miedzy Panem Profesorem
a prof. W. Stojanowska Redaktor Naczelny i Wydawca dowiedzieli sie dopiero z
korespondencji z Pani Mocodawca.

Autor artykulu nie jest pracownikiem redakcji, ani tez redakcja nie zamawiala
przedmiotowej publikacji, za§ publikujac material prasowy, Redaktor Naczelny
dzialal w zaufaniu do staranno$ci i rzetelnosci znanego i cenionego dziennikarza,
wedlug ktérego opublikowane informacje sa prawdziwe. Réwniez weryfikacja
informacji, przeprowadzona przez redakcje Tygodnika ANGORA, potwierdza
stanowisko autora artykulu. Poniewaz ani redaktor Patora ani redakcja programu
TVN .Uwaga” nie uznali dotad merytorycznej zasadnosci sprostowania, nie ma
podstaw, by czynil to Redaktor Naczelny Tygodnika ANGORA. Oczywiscie w sytuacji,
gdy takie sprostowanie zostanie przez nich opublikowane, uczyni to réwniez i
Redaktor Naczelny Tygodnika ANGORA.

Z powazaniem,

Ewa Wyrozu sl%l / Cieniewska

W zalaczeniu:
- uwierzytelniony odpis pelnomocnictwa



